Nejnovější video
  • Spustit video
Anketa

CRM systémy – co od nich čekat a jak je vybrat?

CRM systémy – co od nich čekat a jak je vybrat?

CRM software byl vyvinut jako velmi dobrý prostředkem k maximalizaci zisku a zlepšení pozice společnosti. I sebelepší CRM systém sám o sobě nevyřeší problémy, které má firma ve vztahu se zákazníky, nebo dokonce sama se sebou. Na druhou stranu skutečně pomáhá tyto problémy předpovědět, odhalit a pomoci s jejich odstraněním. Strategie péče o zákazníky a využití získaných dat zůstává komplexním problémem a jde vždy ruku v ruce s kvalitou a rozsahem vnitro-firemních procesů.
   Co si tedy pod onou zkratkou CRM vlastně představit? Představte si systém, ve kterém máte možnost sledovat a řídit chod společnosti, kontrolovat, jak si vedou prodeje, jak si stojí aktuálně rozpracované projekty atd. Současně máte pod kontrolou veškeré objednávky a faktury, které do firmy přišly nebo z ní odešly, a můžete sledovat jejich stav. V rámci CRM systému lze také získat přehled o všech konkurentech, spolupracovnících nebo zákaznících společnosti, spolu s historií komunikace a zadanými objednávkami. Specializované CRM systémy umožňují například sledovat stav skladových zásob nebo přehled o fungování a výsledcích marketingového oddělení.
   Takříkajíc „v jednom okně“ tak mohou mít řídící pracovníci přehled o veškerém fungování společnosti. Samozřejmě je také možné do systému vstupovat a upravovat některé hodnoty, například přidávat úkoly a přiřazovat k nim pracovníky, resp. celé teamy, a následně sledovat průběh plnění těchto úkolů. Za zmínku stojí ještě možnost komunikace mezi uživateli systému (zprávy, případně i zvuk a video) nebo plánování schůzek a úkolů.

Jak vybrat správné CRM řešení
Vzhledem k tomu, že CRM systémy v různém rozsahu nasazuje stále větší množství společností, roste tak i počet poskytovatelů těchto řešení. Ty se pohybují od relativně malých, resp. přesněji zacílených produktů, až po doslova „mamutí“ programy, jako je například Dynamics CRM, které zvládají prakticky vše a jsou vhodné spíše pro velké instituce a korporace. Je zajímavé, že některá z těch kvalitnějších CRM produktů pochází i z České republiky. Při výběru CRM systému je nutné pamatovat na jednu věc: každý jednotlivec a každá firma má trochu jiné požadavky, a tak produkt, který je pro jednu společnost vhodný, nemusí vyhovovat společnosti jiné. Vždy se tak vyplatí strávit alespoň symbolický čas hledáním na internetu, můžete narazit na řešení, které bude pro Vaši firmu to nejlepší možné.
Důležitých kritérií pro výběr je několik, nejdříve se je ale nutné zamyslet nad riziky, která jsou s implementací CRM systému spojena. V případě prakticky jakéhokoliv CRM produktu je obzvláště nutné zaměřit se na implementaci samotnou, a to více, než v případě prakticky jakéhokoliv jiné aplikace. Špatně, nebo nedostatečně nakonfigurovaný CRM systém svým uživatelům mnoho dobrého nepřinese, v mnoha případech může dokonce spíš uškodit. Instalace a konfigurace CRM systému může být nad síly firemního IT oddělení (a to i při použití detailního instalačního manuálu), a proto je dobré se při výběru řešení poohlédnout také na dostupnost a náklady na profesionální implementaci, kterou mnoho výrobců přímo nabízí.
   Základním pravidlem při výběru je také přehlednost a uživatelská přívětivost systému. Pokud bude mít uživatel problémy s orientací v rozhraní, jen těžko se lze domnívat, že pro něj bude CRM systém znamenat přínos. Elegantním řešením v této oblasti je možnost přistupovat do CRM systému přes již používaný program, např. internetový prohlížeč, nebo ještě lépe e-mailový klient. Řada výrobců nabízí ke svému řešení aplikaci, po jejíž instalaci je možné využívat služeb CRM systému např. pomocí aplikace Outlook. Automaticky tak dochází k synchronizaci úkolů, kontaktů a kalendáře, což šetří čas a námahu. Stejně tak je výhodou (ovšem rozhodně ne samozřejmostí) provázanost na již používané kancelářské aplikace.

Na cenu pro tentokrát nehleďte
Zní to možná absurdně, ale cena by při výběru CRM systému neměla hrát zásadní roli. Pokud se rozhodnete šetřit a využít např. některé open source řešení, můžete naopak ztratit na jeho implementaci a podpoře. Na druhou stranu některá CRM řešení se cenově pohybují v řádu stovek tisíc korun, případná implementace vyjde na další desítky tisíc a v případě nutnosti koupě dalšího hardwaru vzniká další nezanedbatelná položka. Přesto, právě efektivnosti a minimalizaci dalších ztrát, by cena systému neměla hrát tu hlavní roli při jeho výběru.

    Demo CRM systému zde         Uživatelské jméno:demo   Heslo: demo

Provozovatel dema CRM: www.mediaconnection.cz

    KV                                                         Ilustrační foto:photoxpress.com

 

Komentáře

To demo nefunguje, ale pokud

To demo nefunguje, ale pokud by měl někdo zájem tak www.bluejet.cz najde kvalitní české CRM za dostupnou cenu.

Přihlášení