Nejnovější video
  • Spustit video
Anketa

10 rad jak konečně začít hubnout

10 rad jak konečně začít hubnout

Věčný kolotoč – jako malé děti se těšíme na vánoce, ale když skončí, zbudou nám často oči pro pláč. Ty oči pláčou, protože se nová „pneumatika“ na břiše nevejde do těch nových krásných kalhot... Jste-li skutečně rozhodnuti s ní něco udělat, pak čtete na správném místě

1/ Zjistěte svou ideální váhu
Existuje vůbec reálný důvod, proč byste měli začít hubnout? Nebo jste se nechali jen ošálit „vyhublinami“ z přehlídkových mol? Na  serveru stob.cz si vypočítejte svou ideální váhu v poměru k výšce a věku. 

2/ Dostatečně a především reálně se motivujte
Nemá cenu chtít zhubnout za měsíc deset kilo a další měsíc znovu! Dosáhnete jen deprese z nezdaru a ještě hůře jo-jo efektu, který vám nalomí zdraví! Stanovte si cíle, které odpovídají vašim možnostem. Nejste-li moc zvyklí pohybovat se, pak pro začátek postačí shodit měsíčně jedno, dvě kila.

3/ Zapisujte si, co a kdy jíte
Hodně lidí překvapí, jak jednoduše se dá odhalit většina chyb, kvůli kterým tloustnou. Stačí, abyste si týden poctivě zapisovali, co za normálního režimu sníte - kdy a v jakém množství a co vás k jídlu vyprovokovalo.

4/ Rozklíčujte důvod své obezity
Jíte z hladu, z únavy, ze vzteku nebo vás jen honí mlsná?Jíte samé kalorické bomby, dáváte si velké porce nebo máte jen špatný denní režim? Máte dostatek tekutin? Jíte kvůli tělu nebo spíše kvůli duši? To vše lze z vašeho zápisníku vyčíst a je dobré se nad ním poradit s odborníkem.

5/ Stravovací chyby odstraňujte postupně
I když ze svých záznamů zjistíte, že děláte více chyb, zaměřte se na jejich odstraňování postupně. Už jen vědomí toho, že jíte automaticky u televize vám může pomoci tento zlozvyk odbourat. Radikální kroky vás znovu přivedou jen do bludného kruhu jo-jo efektu a to za to nestojí.

6/ Ve dvou se to lépe táhne
Najděte si někoho, kdo bude hubnout s vámi. Poté se dohodněte na jednom dni v týdnu, kdy se budete společně scházet a debatovat, jak se vám dařilo plnit dietní úkoly.  Tak existuje i mnoho kurzů snižování nadváhy nebo internetových klubů hubnoucích.

7/ Zázračné pilulky jsou ďábelské pilulky!
Tzv. pilulky na „požírání tuku“  (ale také zeštíhlující pásy, náplasti nebo dokonce speciální náušnice) popírají všechny fyzikální zákony a řídí se jediným – tajemná kouzla zařídí vše za vás, vy je jen musíte zaplatit... Pár dní vám možná tato iluze vydrží, ale brzy zjistíte, že pravdivé, i co se hubnutí týče, je spíše staré české – bez práce nejsou koláče.

8/ Ne posilovna, ale pravidelné procházky!
Jednoduchá rada zní - čím pravidelněji zatěžujete  organismus, tím lépe. Stanovte si zlaté pravidlo, že se budete hýbat jakýmkoli způsobem alespoň 20 minut denně. Pokud jste se mnoho let vůbec nehýbali,  začněte s 10 minutami denně a postupně čas přidávejte.

9/  Nejhorší je „obezita duše“
Všichni dobře víme, že při stresové zátěži se náš organismus připravuje k záchraně. Buď zaútočíme a se situací se popereme nebo se stáhneme a počkáme, až se vše přežene. Možná je váš noční útok na ledničku v podstatě jen projevem strategie „mrtvého brouka“. Pak je třeba naučit se lépe ventilovat vlastní emoce a nebo se zpříma podívat na bolístky někde v duši ukrývané.
 
10/  Zajistěte si kvalitní váhu
Kvalitní váha může pozitivně posílit změny vašeho chování. Údaje na ní – také o množství tuku a vody v těle - vám totiž poskytnou velmi rychlou zpětnou vazbu a tím upevní váš přístup k hubnutí. Cvičíte-li, naberete svaly, které jsou těžší než tuk, ale dobrá váha tuto změnu zaznamená jako velmi pozitivní!

   KV                                                 Ilustrační foto:photoxpress.com 

Přihlášení