Chevrolet Caprice Classic – „NYPD“, rok výroby 1981
Trocha z historie vozu Chevrolet Caprice
Chevrolet Caprice a Caprice Classic byly full-size automobily vyráběné automobilkou General Motors v USA a Kanadě od roku 1965 do roku 1996 a v Mexicu od roku 1977 do roku 1983.
Během svého „života“ byl Caprice nejdražším a nejluxusnějším modelem v nabídce full size automobilů značky Chevrolet. Nabídka full-size automobilů také zahrnovala modely Biscayne, Bel Air a Impala. Automobilka GM oznámila, že se Caprice vrátí jako full–size s náhonem zadních kol pro potřeby policie v roce 2011.
Příběh našeho Chevy začal přímo v „pekle“.
Tento vůz byl použit při natáčení filmu HELLBOY v Praze a to v roce 2003. Jednalo se o naprosto standardní vůz s motorem V8 o objemu 5.0 litrů. Mluvíme li o standardním provedení, neznamená to, že by to byl úplně obyčejný vůz. Sedadla se pohybují pouze za pomoci el. motorků, všechna okna taktéž a centrální zamykání bylo snad u všech US cars tohoto roku výroby standardem. Ve výbavě nechyběla manuální klimatizace Climatronic, el. střešní okno, otevírání zavazadlového prostoru z místa řidiče a dokonce v palubní desce zajímavý ukazatel „ekonomické/neekonomické“ jízdy. Pravda je, že základní small block V8 o výkonu cca 110 kW toho moc nespotřeboval.
Vozidlo bylo zakoupeno společně s mladším Chevym 1983 (v US úpravě na LPG) a vyšším kamarádem Fordem Explorerem v polepech NYPD (New York Police Department). Vůz byl lehce ošetřen a očištěn a provozován cca 1 rok bez oprav a úprav. Pravda je, že po letech v provozu to byl celkem zážitek . Nicméně jsme se rozhodli, že k opravám a úpravám musí dojít. Týkalo se to hlavně polepů, interiéru a brzd a … a skoro všeho ostatního. Bylo rozhodnuto, že auto zůstane v originálním stavu (bez „tunningu“)pro jednodušší převedení na veteránské SPZ. Nejdříve jsme se pustili do opravy a výměny brzdových komponentů, náprav a tlumičů. Kupodivu výfukové potrubí nepotřebovalo žádných úprav a oprav. V motorovém prostoru jsme vyměnili základní elektrifikaci za novou a motor podrobili standardní čistící lázni. Jelikož auto bylo polepeno fóliemi, které se začaly loupat, došlo k tomu, že se i se zbytky laku odstranily a nahradily lakem v NYPD barvách. Znaky NYPD a identifikačních kódů byly nalepeny ihned po lakování. Jelikož celý interiér za ta léta od výroby vypadal tak jak vypadal, bylo jasné, že bude nový. Byl vybrán modrý odstín a interiér byl potažen velmi odolným materiálem z mikrovláken. Podlahový koberec se nechal pořádně vyčistit a vypadal velmi dobře.
Na konec byly doplněny ozdobné chromované lišty a znaky, které bohužel zmizeli po pár zaparkování na ulici a auto čas od času trpí na rány od vandalů, kteří asi nemají symbol NYPD v lásce.
A abych nezapomněl, s autem se výborně jezdí. Skvěle řadí, vždy výborně startuje a brzdí, zadních 6 světel za tmy nádherně svítí a boční světla, která se aktivují při použití blinkrů (např. škodovky to mají ve výbavě asi tak 2 roky), fungují bezvadně. Asi je to tím, že se o Chevyho dobře staráme a máme ho rádi.
Celá „opravárenská“ akce trvala s přestávkami asi 2 roky a to z důvodu, že jsme nikam nespěchali. Náklady jsme nepočítali nijak přesně, ale do ceny Fábie HTP bychom se dostali. A to vč. DPH
Autor článku + foto: www.rcc.cz [1] [1]