Nejnovější video
  • Spustit video
Anketa

Polévka je grunt, ostatní špunt ... 12 triků, jak ji vylepšit

1. Chcete-li, aby polévka byla zdravější tak ji nezahušťujte jíškou, ušetříte tím čas a také odlehčíte játrům, protože nebudete jíst přepalované tuky. Polévku zahustíte jednoduše tím, že v hrnečku se studenou vodou rozkvedláte hladkou mouku a tu pak vmíchejte těsně před ukončením do polévky – chcete-li mít jistotu, že v ní nebudou hrudky, pasírujte přes cedníček.

2. Polévku lze zahustit také tím, že přidáme ovesné vločky. Vločky můžete přidat buď celé, nebo je předtím najemno rozemlít. Polévku tak obohatíte o vitamíny a minerály a dopřejete si vlákninu.

3. Pro zjemnění chuti, pokud se to tedy hodí, můžete přidat do polévky smetanu, a tu můžete s klidným svědomím nahradit i čerstvým bílým jogurtem – smetana i jogurt zabezpečí vašemu tělu přísun vápníku.

4. Nebojte se kvalitního rostlinného oleje – pár kapek doplní požadovaný obsah nenasycených mastných kyselin a vitamínu E, a také dopomůže k tomu, aby váš organismus vstřebal vitamín A (ten může být například zastoupen v zelenině, která následuje po polévce třeba v podobě zeleninového salátu).

5. Polévku můžete okořenit během vaření, máte-li však čerstvé bylinky, určitě nezapomeňte přidat nadrobno nakrájenou pažitku, bazalku nebo petrželku kudrnku do každé polévky těsně před jejím podáváním, je-li to jen trochu možné.

6. Nebojte se experimentovat a přidávat do polévky i luštěniny, pokud to jde, zejména sterilovanou kukuřici, hrášek nebo předvařený hrách či čočku – pravda, do klasického vývaru se luštěniny nehodí, hrášek ale výborně ochutí například rajskou polévku, kukuřice zase prospěje polévce vajíčkové – sami vyzkoušejte, co vám nejvíce „šmakuje“.

7. Nevařte polévku zbytečně dlouho (zejména pokud v ní není maso), abyste nezničili cenné vitamíny a minerály – zelenina by měla být měkká, ne však převařená!

8. Do zelňačky, zeleninové polévky nebo boršče se výborně hodí hlíva ústřičná – prohloubí chuť, je měkoučká, a především velice zdravá (snižuje krevní tlak, ochraňuje sliznici žaludku, působí na pokles cholesterolu v krvi…)

9. Zelňačka získá krásně červený odstín, když do ní v závěru varu přimícháte mletou papriku, kterou jste rozmíchali v rozehřátém oleji. Nesmíte ji ovšem připálit ani smažit, zhořkla by.

10. Přesolená polévka
•oloupeme jednu větší bramboru, pokrájíme ji a dáme do polévky (vaříme 15 minut)
•můžeme do polévky rozkvedlat vajíčko
•nebo do polévky namočíme housku a necháme ji sát v dovařené polévce do té doby, než budeme nandávat na stůl

11. Příliš řídká polévka
•v jednom žloutku rozmícháme trochu krupičky, instantní bramborové kaše nebo škrobu a v polévce povaříme
•rozvaříme bramboru, vidličkou ji rozmačkáme a vmícháme do polévky
•rozmícháme v hrníčku dvě lžíce hladké mouky s vodou a přes sítko přilijeme do vroucí polévky

12. Polévka je bez chuti
•ochutíme sušenou cibulí
•vmícháme půl kostičky bujónu do polévek zalitý v hrníčku horkou vodou

KV-Ilustrační foto:Stock.XCHNG

Přihlášení