Nejnovější video
  • Spustit video
Anketa

Nejoblíbenějšími diety a malé triky proti velkému hladu

Atkinsova dieta
První z nich je dieta nízkosacharidová (v literatuře i na internetu ji můžete najít taky pod názvem Atkinsova). Dříve se jí říkalo též bezuhlovodanová nebo bodová. Už tyto názvy vám jistě něco napoví. Tato dieta doporučuje jíst potraviny, které mají nulový nebo minimální obsah sacharidů. Omezením jejich příjmu se totiž výrazně tlumí vyplavování hormonu inzulínu do krve. Inzulín má totiž na svědomí zvýšenou tvorbu tukové tkáně. Zpočátku nízkosacharidové diety je nutno zapomenout na velké množství takzvaných zdravých potravin. Tím se myslí i ovoce. Potraviny rostlinného původu by se měly zredukovat pouze na zeleninu. Mezi další doporučené potraviny patří maso, ryby, dary moře, sýry a ořechy. Zakázány jsou sladkosti, chléb, těstoviny, rýži, obiloviny a brambory. Tato dieta má tu výhodu, že během ní nepociťujete chuť k jídlu. Naproti tomu se zvyšuje pravděpodobnost vzniku aterosklerózy a nádorových nemocí. Neposkytuje totiž dostatek ochranných látek rostlinného původu.

Zónová dieta
Zónová dieta je založena na snaze po ideálním vyladění organismu, při kterém je duševní a tělesná výkonnost nejvyšší. Důsledkem toho má být pomalé, ale stálé hubnutí až na ideální váhu. Zóna není ani tak dietou jako spíše způsobem výživy. Jídelníček je sestaven tak, že v každém z denních jídel je 30% bílkovin, 30% tuků a 40% sacharidů. Tento poměr má například oběd skládající se z kuřecího masa, brokolice a dvou lžic vařených těstovin. Pozitivum je, že v jídle vůbec nestrádáte. Stálá hladina krevního cukru brání pocitům hladu. Negativum může být systém náročný na pochopení i realizaci. Je nutno plánovat dopředu a mít u sebe stále vhodné potraviny.

Dieta Lenky Kořínkové
Mezi nejznámější české diety patří dieta Lenky Kořínkové. Hlavním principem diety je, že určité skupiny potravin musíte konzumovat samostatně. V praxi to znamená, že rostlinnou skupinu nesmíte nikdy kombinovat s živočišnou, ovoce nesmíte kombinovat se zeleninou. V této dietě je úplně vyškrtnut cukr, bílé pečivo a alkohol.

Dieta Glyx
Dalším receptem jak docílit štíhlé linie je dieta glyx, při které je důležité sledovat glykemický index. Potraviny se dělí podle glykemického indexu. Základem jsou nenasycené kyseliny. Při této dietě můžete celozrnný chléb, ovoce, sušené ovoce, syrovou zeleninu, zeleninové polévky, ryby, ostatní maso a také mléčné výrobky.

Malé triky proti velkému hladu
•Pijte, co hrdlo ráčí
- Vodu, čaj, bylinkové odvary, ale samozřejmě bez cukru. Voda zaplní žaludek a utiší alespoň na chvíli pocit hladu. Pokud jde o kávu, nezříkejte se jí úplně, protože podporuje spalování tuků.
•Nespěchejte -  V klidu rozžvýkejte každé sousto a mezi sousty odkládejte vidličku na talíř. Když budete jíst pomalu, spíše tak rozpoznáte okamžik, kdy už máte dost… zpravidla totiž trvá asi 20 minut, než mozek zaznamená pocit nasycení! Není radno připravovat večeři s pocitem vlčího hladu. Riskujte, že se neovládnete a sníte první, co vám přijde pod ruku. Proto je lepší předcházet pokušení a dříve, než se pustíte do vaření, dejte si třeba několik tyčinek z krabů nebo pár koleček čerstvé zeleniny například v kombinaci s bílým jogurtem ochuceným bylinkami. Rychlou a spolehlivou pomocí je i cereální tyčinka s ovocem.
•Dopřejte si minimasáž - Ve stavu uvolnění a pohody méně pociťujeme hlad. Pro uvolnění pomůže jemná několikaminutová masáž v místě mezi hrudníkem a žaludkem. Provádí se v pozici vsedě s rameny staženými dozadu. Výsledek zaručený
•Než vyrazíte do restaurace - Na stole může číhat zrada v podobě misky s burskými oříšky, mandlemi či s chlebem s porcí bylinkového másla, kterému se odolává snad úplně nejhůř. Proto doma raději snězte vejce uvařené natvrdo, plátek drůbeží šunky nebo bílý jogurt. Čekání na jídlo si kraťte například popíjením rajčatové šťávy.
•Poznejte skutečný hlad - Stres nebo jen pouhý pocit dlouhé chvíle v kombinaci se slabou vůli mají někdy na svědomí, že jen těžko bojujeme s touhou uždibovat. Než strčíte do úst první sousto, které vám přijde pod ruku, zkuste vydržet pět minut, což je dostatečně dlouhý interval, abyste si uvědomila, zda máte skutečně hlad. Vypijte sklenici vody nebo šálek čaje, zhluboka dýchejte… a uvidíte!

KV-Ilustrační foto:Stock.XCHNG/sxc.hu

Přihlášení