Nejnovější video
  • Spustit video
Anketa

Nárazový test Euro NCAP.5 hvězd pro nové BMW řady 5.

 Ztělesnění estetické přitažlivosti a dynamiky ve vyšší střední třídě ukázalo své kvality a schopnosti také v otázce bezpečnosti. Nové BMW řady 5 absolvovalo nárazové testy Euro NCAP s hodnocením 5 hvězd. Šestá generace této modelové řady dosáhla vynikajících výsledků podle náročnějších standardů, platných od roku 2009, které bezpečnostní úroveň hodnotí komplexněji. Tím se řadí na samotný vrchol svého segmentu. Nová generace BMW řady 5 je současně prvním vozem své značky, který získal 100procentní hodnocení za přítomnost a účinnost bezpečnostní výbavy.

 Zisk maximálního počtu bodů pro BMW řady 5 v nárazových testech Euro NCAP je výsledkem komplexního přístupu společnosti BMW Group k otázkám bezpečnosti. Tato koncepce je aplikována na všechny nové modely. Masivní nosníky, stejně tak jako rozměrné a jasně definované deformační struktury, jsou společně připraveny zajistit prostor pro přežití posádky i při velmi silných nárazech. Například při čelní srážce se energie nárazu účinně rozvede do podlahy vozu, prahů, příčné stěny mezi motorem a prostorem pro posádku a střechy. Díky tomu se cíleně rozvede a účinně pohltí takřka celou strukturou vozu. Podobný princip je použit také při čelních, zadních, ale také nejrůznějších šikmých nárazech.

 Účinné bezpečnostní a zádržné systémy uvnitř vozu jsou řízeny komplexně centrální bezpečnostní řídicí jednotkou, jež optimalizuje jejich součinnost a volí jejich optimální kombinaci při různých typech a intenzitách nárazu. Samozřejmostí jsou čelní, boční a hlavové airbagy. Nechybějí ani tříbodové bezpečnostní pásy s omezovači síly na všech sedadlech, které jsou v přední řadě doplněné o předpínače. Přední sedadla disponují také aktivními opěrkami hlav, jež minimalizují riziko zranění při nárazu zezadu. Ve standardní výbavě najdeme rovněž úchyty pro dětské sedačky ISOFIX, stejně tak jako možnost deaktivace airbagů spolujezdce.

 Aktivní bezpečnost v novém BMW řady 5 posunuje na vyšší úroveň také vyspělý stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control). Svojí činností a doplňkovými funkcemi totiž bdí nad bezpečným chováním vozu i v krizových situacích či na kluzkém povrchu vozovky. Ve výbavě každého BMW řady 5 nechybí například ani omezovač rychlosti, stejně tak jako senzory aktivace bezpečnostních pásů na všech sedadlech. I díky tomu nové BMW řady 5 získalo v hodnocení bezpečnostní výbavy v testu Euro NCAP 100procentní hodnocení.

 Nárazové testy NCAP (New Car Assessment Programme) jsou jednou z nejnáročnějších zkoušek svého druhu, která je aplikována na nová vozidla. Testy Euro NCAP jsou administrativami států, automobilovými kluby, ale také dalšími organizacemi v Evropě považovány za měřítko. Součástí těchto testů je čelní náraz, boční náraz a boční náraz do ocelového sloupu. Od roku 2009 se však do celkového hodnocení zahrnuje například také hodnocení asistenčních systémů.

 Po absolvování testu bylo nové BMW řady 5 vyzdvihováno především zejména díky extrémně tuhé struktuře chránící posádku, která pro řidiče i spolujezdce zajistila účinnou ochranu bez ohledu na jejich velikost nebo nastavení sedadla. Nejvyššího hodnocení se tomuto automobilu dostalo rovněž za účinnou ochranu při nárazu z boku.
Nadstandardní ochrana byla shledána také pro děti. Konkrétně byla velmi kladně hodnocena kvalita dětských sedaček pro děti ve věku jednoho a půl a tří let, a to jak při nárazu zpředu, tak z boku.

 V testech NCAP se klade důraz také na ochranu chodců. Jedná se o výsledek součinnosti cíleně tvarované přední části vozu s deformačními strukturami právě pro tento případ, ale také jejich spojení s aktivní kapotou motoru. Její pyrotechnický mechanismus pracuje v rozpětí rychlostí 25 až 55 km/h na základě informací z čidla nárazu. Oceněno bylo i řešení předního nárazníku, který svým tvarem a provedením minimalizuje zranění hlavy při srážce s dítětem.

Text a foto:BMW Group Česká republika /www.bmw.cz/

Přihlášení