Nejnovější video
  • Spustit video
Anketa

Kia představuje nový systém pohonu všech kol Dynamax™ AWD určený pro novou Sportage.

•Aktivní inteligentní pohon všech kol, který předvídá trakci
•Systém od Magna Powertrain zvyšuje stabilitu a snižuje emise

Kia Motors a společnost Magna Powertrain, dceřiná společnost Magna International Inc, včera oficiálně představili nový systém pohonu všech kol Dynamax™ pro novou generaci modelu Kia Sportage.

“Systém pohonu všech kol Dynamax je významnou technickou inovací, která má pro naše zákazníky mnoho reálných předností," vysvětluje Soon-Nam Lee, Director of Overseas Marketing, Kia Motors Corporation. “Zbrusu nová Kia Sportage je vzrušujícím přírůstkem do našeho výrobního programu. Svým aktivním pohonem všech kol jistě zaujme zcela nové skupiny zákazníků."

Nová generace kompaktního SUV Sportage značky Kia je prvním z několika automobilů, které budou vybaveny novou generací pokrokového aktivního pohonu všech kol s plynulou regulací své činnosti. Jedná se o systém s obchodním označením Dynamax.

Jake Hirsch, Prezident společnosti Magna Powertrain, vysvětluje: "Dynamax je strategickou technologií, která oběma společnostem pomůže u zákazníků zvýšit zájem o pohon všech kol. Nová generace aktivního pohonu všech kol Dynamax totiž přináší nejen více jízdní dynamiky a bezpečnosti, ale také nižší spotřebu paliva a produkci emisí.“

Pokroková technika
Systém pohonu Dynamax neustále komplexně monitoruje jízdní podmínky a díky tomu je schopen s předstihem aktivně předvídat potřebné zásahy systému pohonu všech kol. To je značný rozdíl oproti standardním systémům, které až následně reagují na vzniklou situaci spojenou převážně pouze se ztrátou trakce.

Pohon všech kol Dynamax je účinně propojen s ostatními systémy vozu a v závislosti na aktuální jízdní situaci mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Výkonným členem systému Dynamax je elektronicky řízená vícelamelová spojka s elektrohydraulickým aktivním členem umístěná před diferenciálem zadní nápravy. Systém Dynamax reaguje extrémně rychle, podstatně rychleji než standardní systémy. Výsledkem je bezpečné a zejména zcela předvídatelné chování automobilu.

Mezi další přednosti pohonu všech kol Dynamax patří především:

•Zvětšení bočního zrychlení při jízdě v zatáčkách
•Cílené omezení nedotáčivosti nebo přetáčivosti pomocí variabilní distribuce točivého momentu mezi  přední a zadní nápravou
•Zvýšená robustnost systému, která zabraňuje jeho přehřátí a následujícím výpadkům činnosti v případě  extrémního namáhání například při jízdě v náročném terénu nebo při tažení těžkých přívěsů

Optimalizované řízení činnosti elektrohydraulické vícelamelové spojky přesně podle aktuálních trakčních podmínek má přínos také ve snížení odporů, a tím i spotřeby paliva. S tím samozřejmě souvisí také pokles produkce emisí CO2. Samotná spojka, zcela od základu nově vyvinutá, již byla konstruována s důrazem na snižování spotřeby energií. Systém pohonu všech kol Dynamax dokáže plně využít dynamický potenciál pohonu obou náprav a současně zajistit nejvyšší možnou míru bezpečnosti a nízkou spotřebu paliva.

Autor a foto:KIA MOTORS CZECH s.r.o.                          /www.kiamotors.cz/

Přihlášení