Nejnovější video
  • Spustit video
Anketa

Fotíme na sněhu - proti slunci

Fotíme na sněhu - proti slunci 

Stará dobrá zásada, osvědčená z černobílé klasické fotografie, se osvědčuje i ve fotografii digitální. Lépe než po slunci je fotit proti slunci.Lépe než slovy se to ukáže na obrázcích.

SHRNUTÍ:

Na sněhu získáme efektnější snímky, když fotíme proti světlu.

Tady jsou dvě fotky téhož pole pokrytého sněhem.

   

                  Po slunci                                        Proti slunci

Jde o to, že zasněžená krajina focená po slunci ztratí kresbu. Slunce všechno spálí, nikde nejsou vidět žádné detaily. Když však fotíme proti slunci, fotíme fakticky stíny vržené plastickými objekty v krajině.

Samozřejmě, používejme této zásady s rozumem. Nebudeme fotit proti slunci kupříkladu portréty - tato zásada platí pro krajinářské fotky, ale ani zde neplatí absolutně. Nemám v úmyslu vás přesvědčit, že jinak to nejde, naopak - rád bych vám ukázal, že snímky zasněžené krajiny proti světlu mohou přinést zajímavé efekty.Tak například fotka zde vlevo by - pokud bych ji fotil po slunci - neměla žádnou plasticitu. Fotka vpravo je focená po slunci, ovšem na ní dominuje výrazná kresba lesa a sluncem rozzářený sníh je zde jako plocha doplňující kompozici. Kdyby tato fotka vpravo byla focená proti slunci, bylo by třeba fotku komponovat zcela jinak - tato je založena na kontrastu modrého nebe, zeleného lesa a bílého sněhu.  

Tak například fotka zde vlevo by - pokud bych ji fotil po slunci - neměla žádnou plasticitu. Fotka vpravo je focená po slunci, ovšem na ní dominuje výrazná kresba lesa a sluncem rozzářený sníh je zde jako plocha doplňující kompozici.

 

 

 

 Kdyby tato fotka vpravo byla focená proti slunci, bylo by třeba fotku komponovat zcela jinak - tato je založena na kontrastu modrého nebe, zeleného lesa a bílého sněhu.

 

 

 

 

Přihlášení